Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Foundation 2

ΣΠΑΣΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ

9 months
32 Lessons
up to 12 Students

Τι είναι το Foundation 2.

Ωραία, ήρθες στη House of Improv, έκανες έναν χρόνο μάθημα, ήρθες και στη Σαμοθράκη, στο Διεθνές Improv Retreat που οργανώνουμε και διαφημίζουμε χωρίς ντροπή, ανέβηκες στη σκηνή, έκανες την πρώτη σου παράσταση και μετά τι; Τα έμαθες όλα; Τερμάτισες την πίστα;

Όχι, βέβαια. Έχει πολύ δρόμο ακόμη το Improv για να ανακαλύψεις και να διαβείς αν θέλεις. Στο δεύτερο έτος της σχολής, το τμήμα Foundation 2 είναι εδώ για να καλύψει αυτή σου την ανάγκη. Η ύλη φαίνεται να μην αλλάζει και πολύ ονομαστικά, απλώς προστίθεται ένα νούμερο δίπλα. Κι όμως, πλέον δεν παίζουμε μόνο. Ανακαλύπτουμε, ακούμε, δουλεύουμε πιο εγκεφαλικά αλλά πάντα αυθόρμητα, προσεγγίζουμε την τεχνική μας με κριτική ματιά, εμβαθύνουμε στο performance και μαθαίνουμε να σκεφτόμαστε όπως οι επαγγελματίες αυτοσχεδιαστές.

Το Ναι Και είναι βαθύτερο, συμμετέχει και το σώμα πλέον, οι χαρακτήρες ξεπηδούν σε τρεις και τέσσερις διαστάσεις, η συγκέντρωση γίνεται ώριμη και διττή: αφενός έχουμε τη σκηνή, αφ’ετέρου την ιστορία. Μαθαίνουμε να μην φοβόμαστε, να δεχόμαστε τις δυσκολίες και τις αστοχίες και να τις μετατρέπουμε σε ουσιαστικές επιλογές των χαρακτήρων μας.

Τα παιχνίδια είναι και φέτος εδώ, αλλά να που μαθαίνουμε να αποδομούμε τους κανόνες, να τα ξεκλειδώνουμε, να φτιάχνουμε δικά μας και να μπούμε τελικά στην έννοια του free format. Αφήνουμε πίσω την ανάγκη να έχουμε ένα παιχνίδι να μας καθοδηγεί και πειραματιζόμαστε πλέον σε ελεύθερες σκηνές, πλήρως αυτοσχεδιαστικές με μόνους οδηγούς τους χαρακτήρες και την τέχνη της αφήγησης.

Η ομάδα μας είναι πλέον μια παρέα, ζούμε και αναπνέουμε ο ένας στους σκηνικούς ρυθμούς του άλλου και αλληλοσυμπληρώνουμε το όραμα για μια αυτοσχεδιαστική ιστορία. Καλά, εντάξει, εννοείται γίνονται λάθη και μεταξύ μας, τι αξία έχει το Improv χωρίς λάθη; Από αυτά μαθαίνουμε.

Αν θέλεις να ζήσεις το ταξίδι κι έχεις ήδη εμπειρία στο Improv τουλάχιστον ενός έτους, έλα στο Foundation 2 και σπάσε τους κανόνες!

 

  • More Games!

    Περισσότερα και πιο περίπλοκα παιχνίδια έρχονται για να ταράξουν τα νερά στα οποία πλέει το τμήμα. Μεταμορφώσεις, Τετράγωνα, η εμπειρία να πηγαίνεις στο παρελθόν με το Rewind και πολλά άλλα τα οποία θα μάθουμε να αποδομούμε. 

  • Performance & Θέατρο

    Μαθαίνουμε να σκηνοθετούμε τον εαυτό μας μιας και στο Improv δεν έχουμε σκηνοθέτη. Στάσεις σώματος, φωνή, θέση στο χώρο, όλα έρχονται και κουμπώνουν σταδιακά με σκοπό να αυξήσουμε την ποιότητα και την καθαρότητα του performance. 

  • Free Form

    Αποδεσμευόμαστε από την ανάγκη για παιχνίδια. Αφήνουμε το σώμα και το μυαλό ελεύθερα για να μπορέσουν να δημιουργήσουν σκηνές από το τίποτα, χωρίς να περιορίζονται από κανόνες παιχνιδιών. Έτσι διερευνούμε σε βάθος τους κανόνες του Improv που έχουμε μάθει μιας και είναι οι μόνοι που μας κρατάνε στη σκηνή.

  • Χαρακτήρες 2

    Φεύγουμε πλέον από τη Στερεοτυπική Καρικατούρα και τις τεχνικές σώματος που είχαμε στο πρώτο έτος. Αναπνέουμε βαθιά και σκάβουμε τον ψυχισμό τόσο του εαυτού μας όσο και των ανθρώπων που γνωρίζουμε. Βρίσκουμε τον αυθεντικό και αληθινό χαρακτήρα που πατάει πάνω στη σκηνή σαν να ήταν κομμένος και ραμμένος γι’ αυτήν. Οι χαρακτήρες γίνονται το όχημά μας για να πούμε μια ιστορία που ούτε εμείς οι ίδιοι δεν γνωρίζαμε ότι έχουμε μέσα μας

  • Storytelling 2

    Αρχέτυπα, δομές ιστορίας, συναισθηματικές πορείες, Ιστορία σε Τρεις και Πέντε Πράξεις, ήρωες, πρωταγωνιστές, δευτεραγωνιστές, ανταγωνιστές, διενέξεις, όλα τα συστατικά που φτιάχνουν μια ιστορία και την κάνουν να μοιάζει πραγματική, έρχονται και δένουν στο Storytelling 2. Ένα απαραίτητο μάθημα για κάθε αυτοσχεδιαστή.

  • Show

    Στην διάρκεια της χρονιάς το τμήμα οργανώνεται και στήνει τις δικές του short form παραστάσεις, και στο τέλος παρουσιάζει στην παράσταση αποφοίητης μια παράσταση free form. 

profile
Παναγιώτης Κούδας

O Παναγιώτης Κούδας γνωρίστηκε με τον αυτοσχεδιασμό από το 2011. Διδάσκει σε σταθερή βάση και με σεμιναρια από το 2013. Ασχολείται επαγγελματικά με το Improv και το Stand-up. Ήταν και είναι μέλος των ομάδων ΔΕ_Μα_Ναι_Και_Ναι, Φελιζόλ, ΤAKE 5 με παραστάσεις σε πολλές πόλεις της Ελλάδας και στο Εξωτερικό.

profile
Ειρήνη Ξυγκάκη

H Ειρήνη Ξυγκάκη είναι ηθοποιός, κωμικός και κινηματογραφίστρια. Ασχολείται επαγγελματικά με το improv από το 2015. Διδάσκει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Είναι μέλος των ομάδων Φελιζολ και Take 5. 

profile
Στέλιος Ανατολίτης

Ο Στέλιος Ανατολίτης είναι κωμικός, ηθοποιός, συγγραφέας και ξεκίνησε την ενασχόληση του με τον αυτοσχεδιασμό από το 2010. Είναι μέλος των ομάδων φελιζόλ και Take 5.

Reviews

  • author

    Αλέξανδρος Αρβανιτίδης

     
    Επαγγελματικό Επίπεδο!
    Το improv σε βελτιώνει σαν άνθρωπο και η house of improv ξερει να σε καθοδηγήσει για να φτάσεις σε επαγγελματικό επίπεδο! Η ομάδα που έχουμε χτίσει έχει φοβερή χημεία και έχουμε παίξει ήδη σε 4 παραστάσεις και ακολουθούν οι επόμενες!
  • author

    Νικός Βογιατζής

     
    Μοναδική Εμπειρία!

    Φέτος ολοκλήρωσα το 2ο έτος σπουδών στη σχολή και ήταν μια μοναδική εμπειρία. Η ύλη σε αυτό το έτος επικεντρώθηκε κυρίως στο free form improv, δηλαδή σκηνές που δεν έχουν τους περιορισμούς των short form παιχνιδιών του πρώτου έτους, ούτε την ανάγκη για συνοχή που έχει μια long form ιστορία, αλλά πρέπει πάντα να διακατέχονται από τους βασικούς κανόνες του αυτοσχεδιασμού. Προσωπικά μου άρεσε πολύ αυτή η μετατόπιση της ύλης, καθώς είχαμε την ευκαιρία, μέσα από τις ασκήσεις τους μαθήματος, να αναπτύξουμε χαρακτήρες που δεν θα χάνονταν στα όρια ενός σύντομου παιχνιδιού αλλά θα επανέρχονταν ξανά και ξάνα στη σκηνή, δίνοντας μας την ευκαρία να εξερευνήσουμε τις ιδιοτροπίες τους και τα θέλω τους. Ακόμα, μάθαμε και εφαρμόσαμε όλους τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορεί να ξεκινήσει μία σκηνή, χωρίς να χρειάζεται να έχουμε “χτίσει” κάτι στο μυαλό μας πριν μπούμε στη σκηνή. Όλα θα τα βρίσκαμε στη συνέχεια, μαζί με τους συμπαίκτες μας, το οποίο μου φάνηκε εξαιρετικά αγχολυτικό. Τέλος, μάθαμε να διαβάζουμε τον ρυθμό μιας σκηνής, ώστε να γνωρίζουμε πότε να επέμβουμε σε μια σκηνή για να σώσουμε τους συμπαίκτες μας, και πότε να συγκρατάμε τους εαυτούς μας από το να “ρίξουμε” μια ιδέα που ίσως να μην προσθέτει κάτι ουσιαστικό στην ουσία της σκηνής.